چگونه از نقشه حرارتی برای بهینه سازی طراحی پورتال استفاده کنیم؟

چگونه از نقشه حرارتی برای بهینه سازی طراحی پورتال استفاده کنیم؟

نقشه حرارتی ابزاری بسیار پیشرفته و سودمند برای ارائه آمار تصویری و انیماتیک از کیفیت تعاملات بازدیدکنندگان صفحات وبسایت است که بواسطۀ فناوری پردازش تصویری دیجیتال، محل کلیک کاربران در قالب پورتال و زمان این گونه تعاملات را ثبت کرده و نمودارهایی تصویری را برای ارائۀ نتایج پایش‌ها فراهم می‌کند. اطلاعاتی که توسط نقشه حرارتی تهیه می‌شود بسیار ویژه می‌باشد چراکه با آمار و ارقامی که بطور سنتی تهیه و ارائه می‌شود، نمی‌توان به چنین آگاهی و بصیرتی از اثربخشی طراحی صفحات دست یافت.


 صاحبان وبسایت‌ها و طراحان وب به منظور بهینه‌سازی نحوه ارائۀ محتوا و افزایش تجربۀ کاری (UX) همواره به دنبال شناسایی اثربخشی وضعیت معماری اطلاعات و طراحی صفحات وب هستند تا با علم به بازخوردها و شرایط موجود، نسبت به ضعفها و فرصت‌های پیشرفت شناخت پیدا کرده و رویکرد توسعۀ پورتال سازمانی را به سمت ارتقا و اصلاحات سازنده تنظیم نمایند. یکی از مفاهیمی که می ‌تواند از این قابلتی بهره‌برداری کند CRO یا بهینه‌سازی نرخ تبدیل است. برخی این نرخ را نرخ موفقیت هم می‌نامند. به طور کلی در فرآیند CRO در دنیای وب، سعی می‌شود همه چیز در وبسایت به‌گونه‌ای تغییر یابد که در نهایت مخاطبان بیشتری فعالیت مورد نظر سازمان را انجام دهند. به عنوان مثال، افراد بیشتری بر دکمۀ "اضافه به سبد خرید"، "دانلود"، ثبت نام"، "بیشتر بدانید" و مواردی از این قبیل کلیک کنند. مقصد این دکمه ‌ها که در واقع لینک‌هایی به یک صفحه از وبسایت و یا آدرس یک فایل هستند، سازمان را به سمت هدف خود از راه‌اندازی وبسایت نزدیک‌تر می‌کنند و در حقیقت، ترافیک ورودی به وبسایت را از یک بازدید عادی به یک بازدید مفید و سودمند برای سازمان تبدیل می‌کند و بازدیدکننده را به سمت  هدف مورد نظر مدیران پورتال هدایت می‌کند. طراحان وب می‌توانند پس از راه‌اندازی اولیه وبسایت، با استفاده از اطلاعات بدست آمده از نقشه حرارتی، اثربخشی طراحی عناصر تعاملی صفحات (دکمه‌ها و لینک‌ها) را ارزیابی نموده و برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل، با بینشی صحیح، نسبت به اعمال اصلاحات طراحی اقدام کنند.

شرکت خدمات انفورماتیک نیافام که بواسطۀ تولید اولین و تنها نرم‌افزار پورتال سازمانی هوشمند در ایران، عنوان دانش بنیان را کسب نموده‌است، یکی از پیشروترین برندهای تولید چنین سامانه‌هایی به شمار می‌آید و سیستم تولید نقشۀ حرارتی نیز برای اولین بار توسط این سیستم در پورتال‌های سازمانی مورد استفاده قرار گرفته‌است. این شرکت با امکانات ویژه‌ای که در سیستم خود توسعه داده، با سرعت چشمگیری، نظر سازمان‌های بزرگ و نامدار دولتی را به خود جلب نموده‌است.
نرم افزار شرکت دانش بنیان نیافام با نام تجاری "اسپریت پورتال" جهت استفادۀ سازمان‌های بزرگ در سطح Enterprise و برای توسعه و مدیریت پورتال سازمانی تولید شده‌است و هدف از توسعۀ این نرم‌افزار، ارائه برترین تجربه کاربری و قابلیت‌های هوشمند در سطحی رفیع‌تر از پورتال‌های سازمانی موجود است.

: لینک کوتاه خبر
متن استاتیک شماره 3 موجود نیست